Käyttöehdot
1. Yleiset ehdot
Studio Frö (Y-3187583-8) myy tuotteita ja palveluita yksilöille ja yrityksille Suomessa ja Euroopassa. Studio Frö myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ellei toisin mainita.
Studio Frö on tilauskukkakauppa, mikä tarkoittaa että toimimme vain tilauksesta.
Tilausten yhteydessä kysyttyjä henkilötietoja tallennetaan Studio Frön asiakasrekisteriin, josta kerrotaan enemmän tietosuojaselosteessa. Asiakas vastaa siitä, että ilmoitetut yhteystiedot ovat oikeita.
Studio Frö pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
2. Tuotteet ja palvelut
2.1. Kukkien alkuperä ja työtavat
Käytämme aina kotimaisia avomaalla kasvatettuja kukkia, kun se on mahdollista. Suomen kasvusesongin ulkopuolella tilaamme kukkia Virosta, Hollannista ja muualta Euroopasta. Lisää kukkafilosofiastamme ja siitä, mistä kukkamme tulevat voit lukea lisää sivulta Vastuullisuus.
Koska emme tilaa Euroopan ulkopuolelta, emme voi aina toteuttaa kaikkia tarkkoja kukkatoiveita, mutta löydämme aina toivottuun tyyliin sopivan vaihtoehdon. Emme käytä töissämme värjättyjä tai valkaistuja kukkia. Se tarkoittaa, että esimerkiksi turkoosia tai mustaa väriä ei ole kukkatöissämme, mutta keksimme aina toivottuun värimaailmaan sopivan ratkaisun.
Emme käytä työssämme kukkasientä, josta irtoaa mikromuovia. Vaihtoehtoiset, ekologisemmat tekniikat vievät joskus enemmän aikaa toteuttaa.
2.2. Tuoreet kukkamme
Kukkien ulkomuoto ja tuotteissamme käyttämämme materiaalit vaihtelevat kauden ja sääolosuhteiden mukaan. Asiakas voi esittää väri- tai kukkatoivomuksia, mutta niiden toteuttaminen riippuu siitä, mitä kukkia on saatavilla milloinkin.
Koska työskentelemme elävän materiaalin kanssa, tuotteen ulkomuoto voi olla erilainen kuin esimerkkikuvissa johtuen materiaalien vaihtelusta ja niiden erilaisista sävyistä aina kauden, sään ja kukkien kasvattajien mukaan. Tilatut tuotteet valmistetaan kuitenkin aina mahdollisimman tarkasti kuvailua mukaillen. Kaikki tuotteemme ovat käsin sidottuja ja näin ollen ainutlaatuisia.
2.3. Kuivakukkamme
Jokainen kuivakukkatuotteemme tehdään näyttämään mahdollisimman samankaltaiselta kuin esimerkkikuvissa. Kaikki tuotteemme ovat kuitenkin käsin sidottuja ja siksi ainutlaatuisia. Lisäksi kuivakukat ovat herkkiä, ja niiden väri voi haalistua, jos niitä pidetään suorassa auringonvalossa.
2.4. Kukkapajat
Pidämme kukkapajat meidän omissa tiloissamme tai asiakkaan tiloissa. Yleensä pajan kesto on noin 2 tuntia. Tarvitsemme lopullisen osallistujamäärän 1 viikko ennen työpajaa, sillä tilaamme materiaalit etukäteen ja aina tarpeeseen hävikin ehkäisemiseksi ja laskutamme myös tämän määrän mukaan. Minimi osallistujamäärä on 7 henkilöä.
Peruutuksen sattuessa emme palauta kukkapajojen maksuja, mutta varauksen voi siirtää halutessaan toiselle henkilölle. Sinun ei tarvitse ilmoittaa meille etukäteen tässä tapauksessa. Jos peruminen tapahtuu meidän puolestamme, otamme suoraan yhteyttä kaikkiin osallistujiin ja maksu palautetaan.
2.5. Viikkokukkapalvelu yrityksille
Palvelemme yrityksiä viikkokukkaperiaatteella aina maanantaisin. Kestotilauksen voi tehdä minimissään kolmelle kuukaudelle, ja kukat tilataan joko joka viikolle tai joka toiselle viikolle. Tilauksen voi perua 2 viikon irtisanomisajalla. Viikkokukat vaihtelevat sesongin mukaan.
Tarjoamme yhden konsultaatiokäynnin, jossa annamme ohjeet kukkien hoitoon. Asiakas vastaa kukkien ohjeiden mukaisesta hoidosta ja huollosta vastaanotettuaan ne.
2.6. Häät
Hääkukat tilataan vähintään 1 kk etukäteen. Kokoamme alustavan tarjouksen sähköpostikeskustelun perusteella. Varausmaksu on alustavan tarjouksen loppusummasta 25 %. Sen maksettuanne varaamme teille toivomanne päivämäärän hääkalenteristamme. Varausmaksun summa vähennetään lopullisen laskun loppusummasta, eli ylimääräistä kulua varauksesta ei synny. Varausmaksua ei kuitenkaan hyvitetä, mikäli hääkukkatilaus asiakkaan puolesta peruutetaan.
Kaikkien asetelmien, installaatioiden sekä pullokukkien hinnat sisältävät astiavuokran. Kokonaishintaan lisätään palvelumaksu 12 %, joka kattaa suunnittelun, suunnittelutapaamisen, muun suunnitteluyhteyden sekä isommissa kukituksissa työvoimakustannukset. Hinnat sisältävät alv 25,5 %. Minimitilaus (sis. alv.) on 600 €. Tarjoamme aina mielellämme kukille toimituksen sekä asettelun tilaan ja tarvittaessa myös purkupalvelun.
Tuotteille, jotka eivät ole vedessä kuten kukkaseppeleet, vieheet, rannekukat ja muut kukkakorut, takaamme keston vähintään seremonian ajaksi. Koska näillä kukilla ei ole saatavilla vettä, ne eivät välttämättä kestä koko päivää hyvänä.
Mikäli floristin tarvitsee matkustaa tai yöpyä tapahtuman vuoksi, matkustus- ja majoitusmenot sovitaan etukäteen. Kaikki matkustus- ja majoituskustannukset käsitellään ja suunnitellaan ennakkoon, joten ne eivät tule asiakkaalle yllättävinä lisäkustannuksina.
2.7. Tapahtumat
Tapahtumakukitukset suunnitellaan asiakkaan toiveiden mukaan. Tilaukset otetaan vastaan vähintään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Kaikkien asetelmien, installaatioiden sekä pullokukkien hinnat sisältävät astiavuokran.
3. Vuokratuotteet
Kukkatöiden hinnat sisältävät astiavuokran. Vuokralla olevat astiat palautetaan Frön studiolle asiakkaan toimesta seuraavan viikon torstaihin klo 12 mennessä, yhdessä palveluntarjoajan kanssa sovittuna ajankohtana. Pidentyneestä vuokra-ajasta veloitamme 4 €/ per päivä, per tuote. Halutessaan asiakas voi ostaa purun meiltä myös palveluna, lisätietoa kohdassa 6. Loppusiivous ja Purku.
Rikkoutuneesta tai kadonneesta vuokra-astiasta veloitetaan asiakkaalta sen sisäänostohinta. Asiakkaan vastuulla on ohjeistaa tapahtuma- tai häävieraita että astioita ei saa viedä tapahtumapaikalta ja ne ovat Studio Frön omaisuutta.
3.1. Koristelu asiakkaan omilla astioilla (häät)
Voimme käyttää kukkatöihin myös asiakkaan omia astioita tai maljakkoja. Siinä tapauksessa tarvitsemme astiat viikkoa ennen juhlaa. Jos suunniteltua kukkatyötä ei voida toteuttaa asiakkaan tuomaan astiaan, pidätämme oikeuden käyttää sen tilalla toista astiaa.
3.2. Muut somisteet
Lähtökohtaisesti Studio Frö tarjoaa vain kukkapalveluita. Tuomme mukanamme kaikki tarvitsemamme tavarat kuten hääkaaren, telineet ja painot installaatioita varten.
4. Tilaaminen
Tilaukset otetaan vastaan sähköpostitse: hello@studiofro.fi. Huomioithan, että sosiaalisen median kautta tehtyjä tilauksia ei välttämättä huomioida.
Tilaathan ajoissa, viimeistään 14 päivää ennen tapahtumaa. Häätilaukset viimeistään 1 kk ennen juhlapäivää.
Tilauksen jälkeen saat meiltä tarjouksen, jossa on eritelty kukkatöiden hinnat ja mahdolliset kuljetus- ja purkumaksut.
4.1. Yllättävät lisätyöt
Koska toimimme tilauskukkakauppana, tilaamme materiaalit aina etukäteen tarpeen mukaan. Siksi emme välttämättä voi toteuttaa viime hetken pyyntöjä. Lisäksi yllättävillä lisätöillä tarkoitetaan tilanteita, joissa tiimi saa tehtäväkseen tehtävän, josta ei ole etukäteen sovittu eikä mainittu tilatessa tai olosuhteet tapahtumapaikalla ovat sellaiset, että aikaa kukkatöiden tekemiseen kuluu huomattavasti enemmän kuin olemme tarjousta tehdessä voineet ennakoida.
Lisätöistä laskutetaan 60 €/h alkavalta tunnilta.
5. Tapahtumapaikkojen rajoitteet
Studio Frö noudattaa tapahtumapaikkojen sääntöjä ja toteuttaa kukittamisen niiden puitteissa. Asiakkaan vastuulla on selvittää etukäteen, että suunnitellut kukkatyöt on mahdollista toteuttaa turvallisesti ja tapahtumapaikan sääntöjen mukaisesti (esimerkiksi installaatioiden kiinnitykset).
Aikataulu sovitaan asiakkaan ja Studio Frön kanssa mahdollisimman hyvissä ajoin. Lisäksi asiakas ilmoittaa etukäteen yhteyshenkilön, joka on tavoitettavissa tapahtumapaikalla sekä tiedot kulkuväylistä ja pysäköinnistä.
Studio Frö vastaa ainoastaan omasta toiminnastaan ja tarjoamistaan palveluista.
6. Loppusiivous ja purku
Huomioithan, että jos ei toisin jo mainita, tarjoukseen on merkitty hinta purulle, joka suoritetaan arkipäivänä ma-pe klo 9-18 välisenä aikana. Jos purku suoritetaan viikonloppuna, lisätään hintaan viikonloppulisä 50%. Ilta- ja yöaikaan suoritettaviin purkuihin (klo 18-8) lisäämme ilta- ja yölisän 50%.
Purku on mahdollista suorittaa myös asiakkaan itsensä toimesta.
7. Noudot ja kuljetukset
Kuljetuksen hinta määritellään tarjouksessa tai asiakaskohtaisessa sopimuksessa. Noudoista Studiolta sovitaan erikseen.
Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa oikea toimitusosoite ja puhelinnumero. Jos näihin tulee muutoksia, tarvitsemme tiedon vähintään kolme päivää ennen toimitusta.
Viikkokukkapalvelun kuljetuksista vastaa Kuljetuspalvelu A2B. Studio Frö ei vastaa kuljetuspalvelun virheistä.
Kun asiakas on vastaanottanut kukat, vastuu niiden ohjeiden mukaisesta hoidosta siirtyy asiakkaalle.
8. Palautus- ja peruutusoikeus ja muutokset tilaukseen
Kukat ovat tuoretuotteita, eikä niillä ole kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta, ellei tuotteesta löydy todellista ja todistettavaa vikaa.
Mikäli haluat perua tilauksesi, tulee se tehdä kirjallisesti etukäteen viimeistään 10 vuorokautta ennen sovittua toimituspäivää. Varausmaksua ei palauteta.
Jos tilaus perutaan myöhemmin, laskutamme asiakasta 100 % sopimuksen loppusummasta. Täten katetaan siihen mennessä tehdyn työn palkkio ja jo tilatut materiaalit.
Pidätämme oikeuden perua tilaus ylivoimaisen esteen sattuessa. Siinä tapauksessa palautamme maksun kokonaisuudessaan.
Aikataulun ja tapahtumapaikan muutoksista tulee ilmoittaa mahdollisimman hyvissä ajoin. Teemme parhaamme että voisimme tarjota sovitun palvelun mutta emme voi taata saatavuutta. Pidätämme oikeuden muuttaa hintaa, jos esimerkiksi kuljetusetäisyys on pidempi kuin alunperin sovittu tai uuden tapahtumapaikan olosuhteet muulla tavoin vaikuttavat työaikaa lisäävästi. Jos emme voi tarjota palvelua muutoksesta johtuen, varausmaksua ei palauteta.
8.1. Reklamointi
Jos tuote on vioittunut kuljetuksen aikana tai jos sinulla on huomautettavaa sen laadusta, voit reklamoida. Kukat ovat tuoretuotteita, eikä niillä ole kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta, ellei tuotteesta löydy todellista ja todistettavaa vikaa. Käytämme Studio Frössä aina korkeimman laadun ja standardien kukkia, ja olemme ylpeitä siitä, että kukkamme ovat matkanneet vain pieniä etäisyyksiä ja kasvatettu kestävillä tavoilla. Tuoreet kukat ovat kuitenkin hienorakenteisia ja herkkiä lämpötiloille, joten jos löydät tuotteesta jotakin vikaa, kerrothan meille siitä mahdollisimman pian lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hello@studiofro.fi. Liitäthän mukaan kuvia.
8.2 Ongelmatilanteet
Sairaustapaus
Mikäli Studio Frön tiimin jäsen sairastuu tai estyy tulemasta toteuttamaan sopimuksen mukaisia kukitustehtäviä, tiimistä lähtee toinen jäsen paikalle.
Sääolosuhteet
Sääolosuhteiden (kuten esimerkiksi kova tuuli, tulva tai muu vastaava luonnonilmiö) tehdessä turvallisesta työskentelystä mahdotonta, pidätämme oikeuden perua tilaus. Korkeilla lämpötiloilla ja kovalla tuulella voi olla merkittävä vaikutus kukkien säilymiseen. Teemme aina parhaamme, että kukat kestäisivät hyvinä mahdollisimman pitkään mutta emme voi taata kukkien kestoa joka säässä.
Force majeure eli ylivoimainen este
Ylivoimaisen esteen sattuessa emme ota vastuuta kukituksen peruuntumisesta. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi sota, luonnonkatastrofi, lakko tai muu yllättävä este, joka vaikuttaa tilauksen toteuttamiseen.
9. Valokuvaus
Studio Frön tiimi tai palkkaamamme kuvaaja saattaa ottaa valokuvia ja videoita juhla- tai tapahtumapaikalta, joita voidaan käyttää sosiaalisessa mediassa, markkinoinnissa tai verkkosivuilla. Kuvia tai videoita ei julkaista ennen kuin vieraat ovat saapuneet. Materiaalissa näkyy Studio Frön tiimiä, ei muita henkilöitä tunnistettavasti ellei niin erikseen sovita. Muutakaan yksilöivää tietoa emme jaa sijaintia lukuunottamatta. Halutessanne voimme merkitä teidät kuviin tägäämällä.
Ilmoitattehan hyvissä ajoin jos tapahtumapaikkaa ei saa osittain tai lainkaan kuvata tai jos teillä on muita toiveita tai rajoituksia kuvien julkaisuun liittyen.
Otamme mielellämme vastaan kuvia myös muilta kukittamiamme tapahtumia kuvanneilta ja mainitsemme aina kuvaajan kun käytämme kuvia markkinoinnissa.
10. Maksaminen ja laskutus
Laskutus tapahtuu holvi.fi -palvelun kautta. Maksuehto on 14 pv netto ja viivästyskorko korkolain mukainen. Jos asiakas ei hyväksy saamaansa laskua, palvelua tai työsuoritetta, tulee asiasta reklamoida kahdeksan (8) päivän sisään laskun päiväyksestä, mutta ensisijaisesti vastaanottaessaan työsuoritteen. Tämä antaa mahdollisuuden korjata virheen.
Pidätämme oikeuden muuttaa ehtoja koska tahansa.
Päivitetty: 25. marraskuuta 2024
Meistä on ihanaa kuulla sinusta
hello@studiofro.fi
+358 405039862
Ruusulankatu 14